Thuisloket

Op het Thuisloket van onze website kan je 24 uur op 24, zeven dagen op zeven, op elke locatie (thuis, op het werk, openbare computer …) én op elk toestel (pc, laptop, smartphone, tablet …) met enkele muisklikken heel wat zaken online regelen, aanvragen of doorgeven. Op deze manier hoef je geen rekening te houden met de openingsuren van onze diensten en kan je een verplaatsing en eventuele wachttijden vermijden. Het thuisloket werkt niet met internet explorer.

Leven 

Heel wat afschriften, attesten en uittreksels kan je gewoon thuis opvragen. In de meeste gevallen ontvang je onmiddellijk het attest in jouw mailbox.

Hoe werkt het?

Op deze website vraag je het attest aan met je eID-kaartlezer. Het systeem zoekt automatisch in de backoffice naar het document, ondertekent het digitaal en stuurt je een link door naar het document. De ambtenaar komt alleen nog tussenbeide in uitzonderlijke gevallen.

Dit heb je nodig:

  • een eID-kaartlezer
  • je eID-kaart
  • de bijhorende PIN-code
De authenticiteit van het document blijft ook gegarandeerd wanneer je het thuis afdrukt. Maar afdrukken hoeft niet altijd. Je kan het zelf ook digitaal doorsturen of tonen aan wie het vraagt.
 

Attest van woonst      Attest samenstelling gezin      Uittreksel bevolkingsregister     Uittreksel strafregister

Afschrift geboorteakte      Afschrift huwelijksakte      Afschrift overlijdensakte     Attest van leven

Attest van woonst met adressenhistoriek      Attest van woonplaats historiek      Attest van wettelijke samenwoning     Attest wijze teraardebestelling

Attest van nationaliteit      Attest van verblijf en nationaliteit           Orgaandonatie   

Andere      aanvraag PIN en PUK voor E-id      Reistoelating voor minderjarigen

Meldingen

Meldingskaart      Defecte straatlampen

Vrije tijd 

Mijn bibliotheek      Reservatie sporthal         

Bouwen en wonen

Omgevingsvergunning       Aanvraag bewonerskaart