Thuisloket

Op het Thuisloket van onze website kan je 24 uur op 24, zeven dagen op zeven, op elke locatie (thuis, op het werk, openbare computer, …) én op elk toestel (pc, laptop, smartphone, tablet, …) met enkele muisklikken heel wat zaken online regelen, aanvragen of doorgeven. Op deze manier hoef je geen rekening te houden met de openingsuren van onze diensten en kan je een verplaatsing en eventuele wachttijden vermijden. 

Leven 

Heel wat afschriften, attesten en uittreksels kan je gewoon thuis opvragen. In de meeste gevallen ontvang je onmiddellijk het attest in jouw mailbox.

Hoe werkt het?

Op deze website vraag je het attest aan met je eID-kaartlezer. Het systeem zoekt automatisch in de backoffice naar het document, ondertekent het digitaal en stuurt je een link door naar het document. De ambtenaar komt alleen nog tussenbeide in uitzonderlijke gevallen. Wat je nodig hebt zijn: een eID-kaartlezer, je eID-kaart en de bijhorende PIN-code.

De authenticiteit van het document blijft ook gegarandeerd wanneer je het thuis afdrukt. Maar afdrukken hoeft niet altijd. Je kan het zelf ook digitaal doorsturen of tonen aan wie het vraagt.
 

                

                 

                 

                 

Meldingen

Vrije tijd 

          

Bouwen en wonen